מאמרים

הכן ילדך לשנה החדשה

הייתי עושה הכל כדי שילדי לא יבכה בבוקר בכניסה לגן, אבל הבכי לא פסק והסיוט הזה חזר על עצמו בעוצמות שונות כמעט עד חנוכה. האם ילדיכם מוכן למעבר? קחו את ילדיכם לבקר בגן או בבית הספר, הציצו מעבר לגדר, בקשו להיכנס והראו היכן השירותים, היכן המטבח בגן או היכן יושבת מזכירת בית הספר, היכן חדר […]

להמשך קריאה →
להגיב (0) →

יכולת למידה מההתחלה: איך מכינים את הילד לכיתה א'?

 זה אולי נראה רחוק, אבל ההכנה לכיתה א' מתחילה כבר בגיל שנתיים-שלוש. מהן הפעולות שיציידו את הילד בארגז הכלים המתאים? עושים שכל… ילדים זוחלים יד ורגל נגדית, כלומר יש עבודה על שני חלקי המוח בהצלבה. החלק הימני של המוח אחראי על תפקוד הצד השמאלי ולהפך, ולכן זחילה חשובה מאד להתפתחות המוח. לימוד היחסים במרחב בגיל […]

להמשך קריאה →
להגיב (0) →

איך מתכוננים לפרידה בגן או בבי"ס?

 כשהילד מתחיל לבכות, אנחנו מוכנים לעשות הכול (אבל הכול) – כדי שהבכי יפסק. החדשות הטובות: אנחנו ההורים יכולים להפוך את הפרידה להרבה יותר חלקה, באמצעות היערכות נכונה. אנחנו נפרדים מהילדים כמעט כל הזמן כשמשכיבים אותם לישון, זוהי פרדה. אפילו כשמשחקים "קוקו" ומתחבאים – זוהי פרדה קצרה. אנחנו מלמדים את הילדים להתמודד עם כל מיני סוגי […]

להמשך קריאה →
להגיב (0) →

איך לעודד התפתחות תינוקות?

באחד הפרקים של הסדרה "רמזור", אמיר וטלי מבסוטים שירדנה הקטנה אומרת "אבא!" בפעם הראשונה. ואז הם פוגשים זוג חברים, שהתינוק שלהם אומר "אבא" בכמה שפות – וכאילו שזה לא מספיק הוא אפילו יודע איך מטגנים ביצה… מאחורי החזות ההומוריסטית, מסתתרת שאלה שמעסיקה אותנו ההורים 24/7: האם הילד מתפתח בצרוה נורמלית, כמו ילדים אחרים בגילו? בשורות […]

להמשך קריאה →
להגיב (0) →

יכולת למידה מהתחלה

יכולת למידה מההתחלה: איך מכינים את הילד לכיתה א'? זה אולי נראה רחוק, אבל ההכנה לכיתה א' מתחילה כבר בגיל שנתיים-שלוש. מהן הפעולות שיציידו את הילד בארגז הכלים המתאים? עושים שכל… ילדים זוחלים יד ורגל נגדית, כלומר יש עבודה על שני חלקי המוח בהצלבה. החלק הימני של המוח אחראי על תפקוד הצד השמאלי ולהפך, ולכן […]

להמשך קריאה →
להגיב (0) →

מהי דיספרקסיה?

מהי דיספרקסיה? לקות בתכנון המוטורי של התנועה – שיכולה להתבטא בין היתר בדיבור לא מובן או בקושי לבצע פעולות מוטוריות שונות, כמו לשרוך שרוכים. לדיספרקסיה אין כל השפעה על רמת האינטליגנציה של הילד, שפשוט מתקשה להוציא את רצונותיו ומחשבותיו אל הפועל. התוצאה היא קשיים בדיבור ובתנועה, אליהם נלווים קשיים רגשיים ולימודיים. דיספרקסיה מופיעה רק כאשר […]

להמשך קריאה →
להגיב (0) →

איך מתמודדים עם דיספרקסיה?

פעם ילדים עם דיספרקסיה היו נחשבים למסורבלים. היום אנחנו יודעים שיש להם קושי בתכנון התנועה המוטורית – הגורם לקשיים בביצוע פעולות כמו דיבור, לצד פעולות מוטוריות כגון הליכה או קשירת שרוכים. במרוצת השנים, ככל שהתופעה הופכת ליותר מוכרת, נוצרות יותר דרכים להתמודדות עמה. ריכזתי עבורכם חלק מיעילות שבהן. דיספרקסיה מוטורית סוג זה של דיספרקסיה נחלק […]

להמשך קריאה →
להגיב (0) →

הפרעת קשב וריכוז – המתנה הגדולה שלכם ומה הם מרגישים?!

כמה פעמים שמעתים ש"הילד עצלן"? שהוא אומר "מה אכפת לי!" או "אני יודע שאני ילד רע"? ילדכם אומר בעצם: תאהבו אותי בדיוק כמו שאני עם הקשיים. מהם אותם קשיים, ואיך אפשר להפוך אותם ליתרון? מהי הפרעת קשב?  מידי יום אנחנו "מופגזים" באלפי גירויים חיצוניים, מחשבות והתרחשויות שסובבות אתנו. הפרעת קשב וריכוז היא למעשה הפרעה במערכת […]

להמשך קריאה →
להגיב (0) →

מתנת קשב וריכוז בגיל ההתבגרות ומה שבאמצע

כיצד נעזור לילדינו ללמוד בצורה יעילה יותר, ביחד תלמדו איך לפרק מיומנויות למידה לחלקים קטנים על מנת ליצור הצלחות. אילו הסכמים ניתן לעשות עם בית הספר לאחר אבחון מה צריך להיות כתוב!!!!!!!!!!! מהן זכויות ההורים בועדות  השונות. בסדנא יינתנו טיפים מעשיים וטכניקות חשובות לשיפור הלמידה. חשוב להגיע עם כלי כתיבה! אני כאן להושיט לכם יד […]

להמשך קריאה →
להגיב (0) →

ויסות חושי – מה זה?

כולנו מכירים את חמשת החושים: שמיעה, ראייה, טעם, ריח ומגע. בנוסף להם ישנם שלשה חושים פנימיים: החוש התנועתי, תחושה עמוקה(בשרירים ובמרפקים) ואיברים פנימיים.  ויסות חושי הוא ארגון המידע שאנו קולטים מהסביבה בעזרת החושים לשימוש יומיומי. הפרעה בעיבוד חושי זהו חוסר יכולת להשתמש במידע בצורה נכונה. ילדים בקשיים בויסות חושי חווים קושי בלמידה של העולם.  ילד […]

להמשך קריאה →
להגיב (0) →
Page 1 of 2 12